Mastervolt solar

Omvormers gecertificeerd voor First Solar modules

First Solar Inc. heeft de omvormers van Mastervolt gecertificeerd voor gebruik in First Solar systemen met dunnefilm-modules. Om in aanmerking te komen voor gebruik onder de volle garantie van First Solar modules moeten omvormers eerst worden goedgekeurd in het System Design and Application (SDA) proces. Alle omvormers in het huidige Mastervolt SunMaster XL, XS en CS aanbod voldoen nu aan de SDA maatstaf en kunnen gebruikt worden met First Solar FS-Series 2 en FS-Series 3 modules.

First Solar levert bij de FS-Series 2 en 3 modules een garantie die in overeenstemming is met de First Solar Module Garantievoorwaarden zolang de modules worden geïnstalleerd, gebruikt en onderhouden zoals staat beschreven in de First Solar Gebruiksaanwijzing en in het System Design and Application document.

Het doel van het First Solar System Design and Application (SDA) proces is om te garanderen dat solar systemen met First Solar modules betrouwbaar functioneren en een hoge systeemopbrengst behalen. Zowel de locatie van de inrichting en installatie van de modules als het ontwerp van de inrichting en de gebruiksomgeving worden getest.

“Dergelijke goedkeuring van First Solar is een verdere bevestiging van de veelzijdigheid van het systeemontwerp van onze SunMaster,” aldus David Bassie, Product Manager Solar bij Mastervolt. “Bij het ontwikkelen van Mastervolt omvormers is deze veelzijdigheid een van onze voornaamste doelen. Wij willen dat onze apparaten gebruikt kunnen worden in de meest uiteenlopende projecten en in combinatie met alle solar modules. Hierdoor kunnen installateurs zich richten op slechts een klein aantal verschillende apparaten die toch voldoen aan de eisen van allerlei verschillende klanten.”